Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Kontraster

Av H - 10 december 2010 09:04

Halvligger i soffan med en ihopkrupen bebis på bröstet som stensover efter amnning. Nattmörkret har försvunnit och på andra sidan dalen ser jag nu kontrasterna mellan klarblå himmel, snövitt landskap och varmrosa morgonsol. Otroligt vackert! För några timmar sedan kändes tillvaron lite mörk och ensam, nu är den bara ljuvlig! Ännu en dag vacker vinterdag med underbar bebis. Skönt att det är långt till natten...

Flummigt? Jag skyller på hormonerna! =) 

 
 
Ingen bild

carro

10 december 2010 10:37

Är hemma från jobbet och passade på att nostalgi-läsa mina inlägg i kalorinbloggen från september -07. Japp. Jag känner igen mig! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 30 mars 2011 00:08

När vi hittade vårt drömhus på Hemnet i augusti 2009 och höll tummarna för att vi skulle vinna budgivningen, föddes tanken på en blogg. OM vi skulle ha sådan tur att huset blev vårt, skulle jag starta en blogg där vi kunde dokumentera vårt nya husliv...

Av H - 12 februari 2011 00:57

Vad? -Lillprinsen sover 8,5 timmar i sträck! Underbart! (om än för bara en natt)   Plötsligt händer det inte: -Kalasförberedelserna blir klara i god tid, så att vi kan gå och lägga oss någorlunda tidigt, sova ut på kalasdagen och ta det lugnt...

Av H - 4 februari 2011 21:37


Efter en vecka med jäst, linfrön, grahamsmjöl, rågsikt och you name it har jag tagit en liten brödpaus och ägnar mig istället åt cupcakes. Man skulle kunna tycka att det faktum att vi inte ätit köpebröd på en vecka är skäl nog att fira med smarriga m...

Av H - 31 januari 2011 21:23

Min nya hobby är från och med nu brödbak. Detta innebär kanske att jag måste dra ner på min gamla hobby, kakbak. Jag har sedan i somras sagt att 'när jag blir föräldraledig ska jag baka allt bröd själv'. Nu har jag varit hemma i tre månader, men särs...

Av H - 25 januari 2011 20:25

Idag bloggar jag från toalettstolen. Dock använder jag inte själva toaletten, utan nyttjar den bara som sittplats. Anledning: sonens favoritleksak (haha, fjantig förstagångsmamma som tror att tvåmånadersbebisar har favoritleksaker) finns i badrummet....

Skapa flashcards