Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Måndagskväll

Av H - 13 december 2010 19:40

Efter en vecka hemma och två hyfsade nätter, har jag idag fått en liten energidos! Inte som förut - det vore väl att önska för mycket - men tillräckligt för att tillvaron ska kännas lite mer hoppfull.

I natt fick jag sova 5 timmar i sträck och vaknade hyfsat pigg vid 9-tiden. Hade en mysmorgon med sonen medan maken fick sovmorgon. Efter frukost avslutade jag kylskåpsstädningen som maken påbörjat (det trasiga är utslängt, ett 'nytt' är inhandlat på Blocket) och med det gjort är det klart att användas! Sedan var det dags för sonens första bad. Imorgon kommer BVC-sköterskan på hembesök, vill ju inte att han ska uppfattas som misskött då! Han verkade njuta av att ligga i det varma badvattnet. Kanske blev han lite nostalgisk med tanke på hur han spenderat de senaste nio månaderna?

Lagom till att skymningen föll packade vi barnvagnen med bebis och gav oss sedan ut på första promenaden - i dubbel bemärkelse. Första promenaden med sonen, men också första Kärrdalspromenaden för maken (tänk att det skulle ta ett år att få till). Branta backar och halkig snömodd, med vi tog oss både ut och hem!

  

De senaste timmarna har spenderats med syster och bustroll som hade vänligheten att både lussa för oss och ta med sig middag. Sonen kom till ro på mosters gravidmage - en skön hylla att vila på!

Som sagt börjar, i alla fall några, krafter återvända. Än så länge är det lite pensionärsvarning på aktiviteterna, men ge det en vecka till så kanske vi kan få något vettigt gjort om dagarna...alldeles lagom till jul!

 
 
Ingen bild

Maggan

14 december 2010 09:39

SSSSSÅÅÅÅÅ SÖT!
Men du akta dig...vi är många pensionärer som är pigga!!!!Ha ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 30 mars 2011 00:08

När vi hittade vårt drömhus på Hemnet i augusti 2009 och höll tummarna för att vi skulle vinna budgivningen, föddes tanken på en blogg. OM vi skulle ha sådan tur att huset blev vårt, skulle jag starta en blogg där vi kunde dokumentera vårt nya husliv...

Av H - 12 februari 2011 00:57

Vad? -Lillprinsen sover 8,5 timmar i sträck! Underbart! (om än för bara en natt)   Plötsligt händer det inte: -Kalasförberedelserna blir klara i god tid, så att vi kan gå och lägga oss någorlunda tidigt, sova ut på kalasdagen och ta det lugnt...

Av H - 4 februari 2011 21:37


Efter en vecka med jäst, linfrön, grahamsmjöl, rågsikt och you name it har jag tagit en liten brödpaus och ägnar mig istället åt cupcakes. Man skulle kunna tycka att det faktum att vi inte ätit köpebröd på en vecka är skäl nog att fira med smarriga m...

Av H - 31 januari 2011 21:23

Min nya hobby är från och med nu brödbak. Detta innebär kanske att jag måste dra ner på min gamla hobby, kakbak. Jag har sedan i somras sagt att 'när jag blir föräldraledig ska jag baka allt bröd själv'. Nu har jag varit hemma i tre månader, men särs...

Av H - 25 januari 2011 20:25

Idag bloggar jag från toalettstolen. Dock använder jag inte själva toaletten, utan nyttjar den bara som sittplats. Anledning: sonens favoritleksak (haha, fjantig förstagångsmamma som tror att tvåmånadersbebisar har favoritleksaker) finns i badrummet....

Skapa flashcards