Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Trött...

Av H - 5 november 2009 00:23

...är jag och ska alldeles snart gå och lägga mig. Har haft en lång lista på saker som måste göras och kan nu kryssa av en del saker som blivit färdiga ikväll - så skönt!


Idag har vi, efter några turer fram och tillbaka, anmält vattenskadan till försäkringsbolaget och nu hoppas vi att de hör av sig imorgon så att vi kan beställa dit en besiktningsman. Skadan ska granskas och om den är från innan vi tog över huset (alltså äldre än 6 dagar) kommer det läggas över på förre husägarens försäkring. (Skulle inte tro att ett läckande rör kan orsaka rötna väggar på mindre än en vecka) Är rädd att vi ska hamna mellan stolarna och att ingen vill ta på sig det, men vi håller tummarna för att allt ska lösa sig och att vi kan få lite ersättning för skadorna. Den som väntar får se...


Idag har jag röntgat min sköldkörtel och tagit första dosen med radiojod - tur att dosen var liten nog för att jag ska få sova bredvid Michael inatt! Flört På tisdag får jag den riktiga dosen, vilket innebär att vid den här tiden om en vecka är jag radioaktiv - då får en av oss sova på soffan! Hm, undrar hur vi ska bestämma vem av oss som får lämna sovrummet...lottning, kanske!?

 
 
Ingen bild

Michael

5 november 2009 16:45

Eller så får en sova i huset och en i lägenheten:-)

 
Ingen bild

Anna

10 november 2009 12:35

Eller en på Jomsborgsgatan och en i lägenheten...

Vi har ett strålskyddsisolerat gästrum i källaren!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 30 mars 2011 00:08

När vi hittade vårt drömhus på Hemnet i augusti 2009 och höll tummarna för att vi skulle vinna budgivningen, föddes tanken på en blogg. OM vi skulle ha sådan tur att huset blev vårt, skulle jag starta en blogg där vi kunde dokumentera vårt nya husliv...

Av H - 12 februari 2011 00:57

Vad? -Lillprinsen sover 8,5 timmar i sträck! Underbart! (om än för bara en natt)   Plötsligt händer det inte: -Kalasförberedelserna blir klara i god tid, så att vi kan gå och lägga oss någorlunda tidigt, sova ut på kalasdagen och ta det lugnt...

Av H - 4 februari 2011 21:37


Efter en vecka med jäst, linfrön, grahamsmjöl, rågsikt och you name it har jag tagit en liten brödpaus och ägnar mig istället åt cupcakes. Man skulle kunna tycka att det faktum att vi inte ätit köpebröd på en vecka är skäl nog att fira med smarriga m...

Av H - 31 januari 2011 21:23

Min nya hobby är från och med nu brödbak. Detta innebär kanske att jag måste dra ner på min gamla hobby, kakbak. Jag har sedan i somras sagt att 'när jag blir föräldraledig ska jag baka allt bröd själv'. Nu har jag varit hemma i tre månader, men särs...

Av H - 25 januari 2011 20:25

Idag bloggar jag från toalettstolen. Dock använder jag inte själva toaletten, utan nyttjar den bara som sittplats. Anledning: sonens favoritleksak (haha, fjantig förstagångsmamma som tror att tvåmånadersbebisar har favoritleksaker) finns i badrummet....

Ovido - Quiz & Flashcards