Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Välkommen Oskar!

Av H - 3 december 2010 13:39

Så var det då äntligen dags igår! Kl. 17:47 kom Oskar Högfeldt till världen på Östra sjukhuset. En 3550 g tung och 54 cm lång kille som är det vackraste barn vi sett (man förväntas väl säga så!?) =) 36 timmar efter första värken fick både trött bebis och trött mamma lite hjälp på traven och han kom ut med hjälp av sugklocka. Inatt har han sovit på annan avdelning för att de skulle kunna hålla lite extra koll på honom, men sedan i förmiddags har vi fått låna ner honom till oss på bb. Mycket mysigt! Förhoppningsvis blir han utskriven i eftermiddag, så att han kan flytta in hos oss på vårt rum. Just nu är pappa och duschar, mamma bloggar och bebisen sover inlindad i i goa filtar. En lycklig, lycklig, lycklig familj!

  

4 timmar gammal i pappas famn!

 
 
Ingen bild

Maggan

3 december 2010 15:25

Grattis!!!!Kram till er alla 3! Du har tydligen haft en ganska jobbig förlossning...Men du..njut nu ...du har blivit Mor..och det är den största lyckan i LIVET...överväger allt!!!!!
Så fin Oskar är!

 
Ingen bild

Gerd

4 december 2010 00:23

Grattis till att ni blivit mor och far! Och Välkommen lilla Oskar till världen. Jag önskar er all lycka som finns, Kramizar

 
Ingen bild

caroline

4 december 2010 08:17

ÅH nu är jag hemma från egypten, går in och kollar din blogg det första jag gör, och möts av en fantastisk bebis! Grattis grattis grattis! Jag har tänkt så mycket på dig sedan vi messade...vad härligt att han är här nu! Ta hand om er allihop! Kramar från oss

 
Ingen bild

kristina

4 december 2010 12:22

Grattis och bra jobbat av er alla...kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 30 mars 2011 00:08

När vi hittade vårt drömhus på Hemnet i augusti 2009 och höll tummarna för att vi skulle vinna budgivningen, föddes tanken på en blogg. OM vi skulle ha sådan tur att huset blev vårt, skulle jag starta en blogg där vi kunde dokumentera vårt nya husliv...

Av H - 12 februari 2011 00:57

Vad? -Lillprinsen sover 8,5 timmar i sträck! Underbart! (om än för bara en natt)   Plötsligt händer det inte: -Kalasförberedelserna blir klara i god tid, så att vi kan gå och lägga oss någorlunda tidigt, sova ut på kalasdagen och ta det lugnt...

Av H - 4 februari 2011 21:37


Efter en vecka med jäst, linfrön, grahamsmjöl, rågsikt och you name it har jag tagit en liten brödpaus och ägnar mig istället åt cupcakes. Man skulle kunna tycka att det faktum att vi inte ätit köpebröd på en vecka är skäl nog att fira med smarriga m...

Av H - 31 januari 2011 21:23

Min nya hobby är från och med nu brödbak. Detta innebär kanske att jag måste dra ner på min gamla hobby, kakbak. Jag har sedan i somras sagt att 'när jag blir föräldraledig ska jag baka allt bröd själv'. Nu har jag varit hemma i tre månader, men särs...

Av H - 25 januari 2011 20:25

Idag bloggar jag från toalettstolen. Dock använder jag inte själva toaletten, utan nyttjar den bara som sittplats. Anledning: sonens favoritleksak (haha, fjantig förstagångsmamma som tror att tvåmånadersbebisar har favoritleksaker) finns i badrummet....

Ovido - Quiz & Flashcards