Alla inlägg under december 2009

Av H - 31 december 2009 14:38

Tänk att 2009 redan är slut och att vi redan klarat av 2000-talets första decennium! Det har varit ett otroligt händelserikt år med bröllop, 3-veckors bröllopsresa i Usa och Mexiko och sedan husköp, renovering och flytt. Däremellan har livet rullar på med familj, vänner, jobb, sorg och glädje. Vilket fantastiskt år ändå!


Ikväll bär det av mot Trollhättan där kusin vitamin med make bor. Lyx har utlovats och vi har laddat med att sova mycket och stryka finkläderna. Blir säkert en toppenkväll, precis som det brukar bli i deras sällskap.


Gott Nytt År

 till Er alla som är här inne och läser ibland! 

Förra månaden var det 172 olika personer som tittade in på bloggen,

helt otroligt - tack för det!!


Vi ses nästa år!

http://www.youtube.com/watch?v=dcLMH8pwusw

Av H - 28 december 2009 21:39

att vi kanske behöver mer matförvaringsmöjligheter, då vi bara har en halv kyl och en halv frys. Det är trångt mest hela tiden. Igår under middagen hos föräldrarna kom diskussionen upp igen - sagt och gjort, jag svarade på en annons och innan jag hann berätta för maken om mitt infall (han var inte med på middagen) var affären i stort sett uppgjord. SURPRISE! Vi har köpt en ny kyl!

Ett bra pris = snabb affär, så nu ikväll har jag och pappa kört hem skåpet. Den ultimata platsen för kylen (i förrådet), visade sig vara icke-ultimat (för smalt utrymme) och därför står den nu i tvättstugan. Kanske inte den mest självklara platsen, men eftersom kylen är 20 gånger fräschare än tvättmaskinen känns det ändå som att tvättstugan nu är något pimpad.

  

Jag sparar ändå det bästa till sist: vår kyl är ändå inte vilken kyl som helst!

- Det är en äkta In flames-kyl! =)

Ja, ni läste rätt! Här på Hackeliden nöjer vi oss inte med vad som helst! 


(...tur att Wikipedia finns så att man enkelt kan lära sig mer...t.ex. om medlemmarna i death metal-band...) 

Av H - 27 december 2009 21:59

Så var julen över för denna gången och det har varit en härlig, lugn, mysig, avkopplande jul med mycket god mat, familjeumgänge och tid för att göra ingenting!

Julaftons morgon firade jag och maken i huset. Gröt, skinkasmörgås, kaffe, julgodis och klappar framför granen. Precis som det ska vara! Jättemysigt!

    

Julafton firade jag och maken på varsitt håll och jag fick njuta av att uppleva julen genom trollens ögon. Mycket mys, skratt och förväntningar! Och en hel del dynamik =)


Dagarna som sedan följt har vi spenderat hemma. Njutit av att bara ta det lugnt, läsa, spela spel och kolla på film. Levande ljus inomhus och vit snö utomhus har skapat den perfekt julharmonin! Underbart!

  

Man blir på fantastiskt gott humör när man är utvilad och solen skiner! Är så lycklig över allt gott som finns i livet: underbar make, stor bullrig familj, fint hus och en härlig trädgård! Känner tacksamhet!

Av H - 21 december 2009 23:36

Inspirerad av syster #2s återupptagande av bloggen, skriver jag ett inlägg också! Det har inte blivit så många den senaste tiden, men det har funnits annat som tagit upp vår tid. Den 11 december ordnade vi överraskningsfest för syster #1 i vårt hem och inför det krävdes det en del del pyssel i huset. Vi tokrenoverade tillsammans med pappa och då det var dags för fest hade vi ett köksgolv (utan ruttna reglar), en köksvägg (även den utan ruttna reglar), ny toalettstol på lillatoan och fungerande handfat i badrummet. Vilken lyx!


Efter den 11:e har vi helt avstannat i våra renoveringsprojekt och ägnar oss istället åt att stöka inför julen! Igår klädde vi granen, julstjärnor/stakar lyser i alla fönster och nästan alla klappar ligger inslagna under granen. Idag jobbade jag sista dagen och maken har sin sista dag imorgon - sedan är det julledigt! Det som återstår nu är det roliga julpysslet: baka, göra julgodis, rimma på paketen och dricka mycket glögg - underbart! Att trädgården dessutom är täckt av ett tjockt lager snö gör inte saken sämre...

Av H - 1 december 2009 22:27

Idag har jag tagit Sprutan. Tack vare en kollega som jag kunde hänga på. Glömde av att jag inte tänkte ta den och fick det gjort på en kvart. Mycket smidigt - och dessutom kan jag sluta fundera på om jag ska ta den...eller inte...eller kanske i alla fall...eller inte...eller...ja, ni förstår. Nu är det gjort.


Jag skulle därför kunna skylla på sprutans biverkningar, om jag vill lätta på det dålig samvetet efter en overksam kväll. Kanske skulle en värkande arm vara skäl nog att ligga i soffan. Men om jag ska vara helt sanningsenlig, så gör det inte jätteont. Dessutom tog jag den i vänsterarmen, så jag skulle i teorin kunna renovera med högerarmen...i praktiken har det dock inte blivit så. Målade elementet i entren en andra gång, spacklade en del av köksväggen och rev ner fönsterbrädan i köket, sågade till nya fönsterlister och limmade de spruckna...men sen tog det stopp. (bekännelse: fastnade framför datorn och den fantastiskt kvalitativa läsning som Alex Schulman, Kissie (nu vet jag vem hon är), Linda Rosing, Bobby och Pernilla Wahlgren erbjuder) När jag tänker efter har jag nog ont i armen ändå...väldigt ont...kan nog inte greja mer idag...


Tur att datorn manöveraras med högerhanden.

Ovido - Quiz & Flashcards