Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Tillbaka!

Av H - 21 december 2009 23:36

Inspirerad av syster #2s återupptagande av bloggen, skriver jag ett inlägg också! Det har inte blivit så många den senaste tiden, men det har funnits annat som tagit upp vår tid. Den 11 december ordnade vi överraskningsfest för syster #1 i vårt hem och inför det krävdes det en del del pyssel i huset. Vi tokrenoverade tillsammans med pappa och då det var dags för fest hade vi ett köksgolv (utan ruttna reglar), en köksvägg (även den utan ruttna reglar), ny toalettstol på lillatoan och fungerande handfat i badrummet. Vilken lyx!


Efter den 11:e har vi helt avstannat i våra renoveringsprojekt och ägnar oss istället åt att stöka inför julen! Igår klädde vi granen, julstjärnor/stakar lyser i alla fönster och nästan alla klappar ligger inslagna under granen. Idag jobbade jag sista dagen och maken har sin sista dag imorgon - sedan är det julledigt! Det som återstår nu är det roliga julpysslet: baka, göra julgodis, rimma på paketen och dricka mycket glögg - underbart! Att trädgården dessutom är täckt av ett tjockt lager snö gör inte saken sämre...

 
 
Ingen bild

Mia

22 december 2009 19:32

Vad kul, välkommen tillbaka!

 
Ingen bild

carro

23 december 2009 10:06

Välkommen tillbaka och GOD JUL!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 30 mars 2011 00:08

När vi hittade vårt drömhus på Hemnet i augusti 2009 och höll tummarna för att vi skulle vinna budgivningen, föddes tanken på en blogg. OM vi skulle ha sådan tur att huset blev vårt, skulle jag starta en blogg där vi kunde dokumentera vårt nya husliv...

Av H - 12 februari 2011 00:57

Vad? -Lillprinsen sover 8,5 timmar i sträck! Underbart! (om än för bara en natt)   Plötsligt händer det inte: -Kalasförberedelserna blir klara i god tid, så att vi kan gå och lägga oss någorlunda tidigt, sova ut på kalasdagen och ta det lugnt...

Av H - 4 februari 2011 21:37


Efter en vecka med jäst, linfrön, grahamsmjöl, rågsikt och you name it har jag tagit en liten brödpaus och ägnar mig istället åt cupcakes. Man skulle kunna tycka att det faktum att vi inte ätit köpebröd på en vecka är skäl nog att fira med smarriga m...

Av H - 31 januari 2011 21:23

Min nya hobby är från och med nu brödbak. Detta innebär kanske att jag måste dra ner på min gamla hobby, kakbak. Jag har sedan i somras sagt att 'när jag blir föräldraledig ska jag baka allt bröd själv'. Nu har jag varit hemma i tre månader, men särs...

Av H - 25 januari 2011 20:25

Idag bloggar jag från toalettstolen. Dock använder jag inte själva toaletten, utan nyttjar den bara som sittplats. Anledning: sonens favoritleksak (haha, fjantig förstagångsmamma som tror att tvåmånadersbebisar har favoritleksaker) finns i badrummet....

Ovido - Quiz & Flashcards