Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Härliga helg!

Av H - 3 oktober 2010 21:48

Åh, vad skönt det är att vara ledig! Och det bästa är att jag bara ska jobba 3 veckor till - sedan ska jag vara 'ledig' väldigt lång tid framöver. Underbart! I almanackan var inget inbokat denna helgen, ovanligt men väldigt härligt. Maken har varit hemifrån i stort sett sedan i fredags eftermiddag och jag har tagit dagarna lite som de kommit.


I fredags var det fredagsmys hos systers familj. Fika, thaimat, glass, godis, soffmys, bus och många trollkramar - perfekt avslutning på arbetsveckan!

Lördagen spenderades på stan med favvokusinen som inom kort emigrerar till Holland. Långlunch och sedan biljard. Önskar att jag kunde skylla det faktum att jag fick storstryk på att magen var i vägen, men tyvärr var den inte det... På vägen hem från stan hamnade jag hos andra systern där det blev lördagskväll med godis, soffmys och bus.

Idag har det blivit lite av varje: några timmar i skoaffären med syster och hennes lilltroll och sedan efterföljande lunch med chokladbollsbak, en eftermiddagslur framför tv:n, en sväng till Hornbach, veckohandling på Willys och slutligen lite pill här hemma. Satte upp en sänglampa i  gästrummet och planterade om några krukväxter.


Helgsummering: mycket mys, mycket trevligt sällskap och lite, lite nyttigheter - bara för samvetets skull =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 30 mars 2011 00:08

När vi hittade vårt drömhus på Hemnet i augusti 2009 och höll tummarna för att vi skulle vinna budgivningen, föddes tanken på en blogg. OM vi skulle ha sådan tur att huset blev vårt, skulle jag starta en blogg där vi kunde dokumentera vårt nya husliv...

Av H - 12 februari 2011 00:57

Vad? -Lillprinsen sover 8,5 timmar i sträck! Underbart! (om än för bara en natt)   Plötsligt händer det inte: -Kalasförberedelserna blir klara i god tid, så att vi kan gå och lägga oss någorlunda tidigt, sova ut på kalasdagen och ta det lugnt...

Av H - 4 februari 2011 21:37


Efter en vecka med jäst, linfrön, grahamsmjöl, rågsikt och you name it har jag tagit en liten brödpaus och ägnar mig istället åt cupcakes. Man skulle kunna tycka att det faktum att vi inte ätit köpebröd på en vecka är skäl nog att fira med smarriga m...

Av H - 31 januari 2011 21:23

Min nya hobby är från och med nu brödbak. Detta innebär kanske att jag måste dra ner på min gamla hobby, kakbak. Jag har sedan i somras sagt att 'när jag blir föräldraledig ska jag baka allt bröd själv'. Nu har jag varit hemma i tre månader, men särs...

Av H - 25 januari 2011 20:25

Idag bloggar jag från toalettstolen. Dock använder jag inte själva toaletten, utan nyttjar den bara som sittplats. Anledning: sonens favoritleksak (haha, fjantig förstagångsmamma som tror att tvåmånadersbebisar har favoritleksaker) finns i badrummet....

Ovido - Quiz & Flashcards