Alla inlägg den 18 november 2010

Av H - 18 november 2010 21:28

I samma stund som man passerar det beräknade datumet, kommer automatiskt plikten att ständigt informera sin nära och kära om var man är! För om man inte syns på nätet eller inte svarar i telefonen, då kanske man håller på att föda barn. Därför ändrar jag från och med nu status på Fb minst en gång om dagen, skriver ett blogginlägg per dag (nästan) och bär telefonen med mig vart jag än går! Dock fick jag lämna den på tvättstugebänken idag när jag skulle duscha...2 missade samtal väntade när jag kom ut från duschen. Åtgärd: bara treminutersduschar fram till förlossning! =)


Idag har vi varit på ultraljud och allt var så bra så! Jag har hela tiden haft i bakhuvudet att vi nog får en liten bebis eftersom han låg lite under kurvan i början av graviditeten. Dock hamnade läkarens viktuppskattning på drygt 3,6 kg idag, så någon mini-bebis blir det nog inte! Vi hann med en snabbundersökning också, som visade att det högst troligt inte är någon bebis på gång just nu. Känns lite skönt att veta, för då slipper jag gå och känna efter hela tiden. Kan slappna av mentalt över helgen, så tar jag upp 'kännandet' på måndag igen! =)


Imorgon kommer rörmokaren och ansluter toa, dusch, blandare och golvvärme och sedan är det upp till oss att färdigställa det sista! Känns så underbart att allt börjar falla på plats! Lägger upp bilder när det är helt färdigt, förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge.


Nu blir det en påtår på glöggen och en till lussekatt framför tv:n. Mys!

Ovido - Quiz & Flashcards