Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Snön har töat bort!

Av H - 2 juli 2010 22:32

  

...och nu har det blivit sommar på Hackeliden! Våren har sprungit iväg och bloggandet har legat nere till förmån för jobb, trädgårdsarbete, badrumsrenovering och vardag i allra största allmänhet. Nu går vi mot semestertider, tempot är lite lugnare än vanligt och vi hoppas att det finns några läsare kvar därute... =)


Badrummet har varit det stora projektet under våren. Kakel och klinkers har knackats ner, skivor och isolering är borta, dörren har fått en ny plats, en ny vägg har kommit upp, nya vattenledningar och avloppsrör är dragna, golvisolering och golvvärme är lagd och förra veckan var det slutligen dags för gjutning! Make och far har jobbat mycket och hårt, men nu blir det lite vila medan betongen bränner. Efter semestern väntar återuppbyggnad och det ser vi fram emot! Förhoppningsvis har vi ett färdigt badrum innan hösten är slut!


Ett annat projekt som vi ägnat mycket tid och tankar åt är den lilla bebis som växer i min mage! I november hoppas vi bli tre i familjen, något som vi verkligen ser fram emot. Nu har vi en deadline för det sista orenoverade rummet - i november måste barnkammaren stå klar!


Men just nu fokuserar vi mest på semestern som börjar snart! Förhoppningsvis blir det tid att vara mycket i vår härliga trädgård, grilla på uteplatsen, umgås med familj/vänner och sitta ute länge på kvällarna. Äntligen sommar!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 30 mars 2011 00:08

När vi hittade vårt drömhus på Hemnet i augusti 2009 och höll tummarna för att vi skulle vinna budgivningen, föddes tanken på en blogg. OM vi skulle ha sådan tur att huset blev vårt, skulle jag starta en blogg där vi kunde dokumentera vårt nya husliv...

Av H - 12 februari 2011 00:57

Vad? -Lillprinsen sover 8,5 timmar i sträck! Underbart! (om än för bara en natt)   Plötsligt händer det inte: -Kalasförberedelserna blir klara i god tid, så att vi kan gå och lägga oss någorlunda tidigt, sova ut på kalasdagen och ta det lugnt...

Av H - 4 februari 2011 21:37


Efter en vecka med jäst, linfrön, grahamsmjöl, rågsikt och you name it har jag tagit en liten brödpaus och ägnar mig istället åt cupcakes. Man skulle kunna tycka att det faktum att vi inte ätit köpebröd på en vecka är skäl nog att fira med smarriga m...

Av H - 31 januari 2011 21:23

Min nya hobby är från och med nu brödbak. Detta innebär kanske att jag måste dra ner på min gamla hobby, kakbak. Jag har sedan i somras sagt att 'när jag blir föräldraledig ska jag baka allt bröd själv'. Nu har jag varit hemma i tre månader, men särs...

Av H - 25 januari 2011 20:25

Idag bloggar jag från toalettstolen. Dock använder jag inte själva toaletten, utan nyttjar den bara som sittplats. Anledning: sonens favoritleksak (haha, fjantig förstagångsmamma som tror att tvåmånadersbebisar har favoritleksaker) finns i badrummet....

Ovido - Quiz & Flashcards