Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Måndagskväll

Av H - 16 augusti 2010 21:50

Så var arbetsveckan igång igen! Fullt upp hela dagen, semestertempot är ett minne blott! Dessutom fick jag besök av ett av bustrollen som var med mig på eftermiddagen, så tiden sprang på i en väldig fart! Efter avslutad arbetsdag gick jag och bustrollet till konditoriet där han skulle köpa fikabröd för medhavda pengar. Mosters förslag var bulle eller chokladboll, men det föll honom inte i smaken. Han kände sig nog väldigt rik - först spanade han in tårtorna - men vi lämnade sedan konditoriet med varsin prinsessbakelse. Väl hemma kröp vi upp i soffan där vi mös med fika, tecknad film och lite Wii, medan vinden ven i träden utanför! Det är en förmån att få vara moster!

  


Ikväll har pappa varit här och börjat skissa på eldragningen i badrummet, vilket innebär att vi nu är igång igen! Förhoppningsvis är vi klara inom ett par månader, ska bli så underbart! I helgen var vi runt i olika affärer och kollade på kakel, klinkers, bänkskivor, handfat, toaletter och allt annat som vi snart ska köpa in. Redan i första affären hittade vi sakerna vi ville ha, men vi bör väl ta några svängar till innan vi bestämmer oss definitivt.


Fortsättning på följetången "Jakten på råttan":

Vår husråtta håller sig fortfarande borta! Detta är på ett sätt är skönt, men samtidigt innebär det att vi inte vet var den är. Än så länge luktar det inte lik i huset, så vi kan väl förutsätta att den fortfarande lever... 

 
 
Ingen bild

Mia

20 augusti 2010 23:02

Och en fantastisk förmån att HA en moster som du, stort tack för hjälpen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 30 mars 2011 00:08

När vi hittade vårt drömhus på Hemnet i augusti 2009 och höll tummarna för att vi skulle vinna budgivningen, föddes tanken på en blogg. OM vi skulle ha sådan tur att huset blev vårt, skulle jag starta en blogg där vi kunde dokumentera vårt nya husliv...

Av H - 12 februari 2011 00:57

Vad? -Lillprinsen sover 8,5 timmar i sträck! Underbart! (om än för bara en natt)   Plötsligt händer det inte: -Kalasförberedelserna blir klara i god tid, så att vi kan gå och lägga oss någorlunda tidigt, sova ut på kalasdagen och ta det lugnt...

Av H - 4 februari 2011 21:37


Efter en vecka med jäst, linfrön, grahamsmjöl, rågsikt och you name it har jag tagit en liten brödpaus och ägnar mig istället åt cupcakes. Man skulle kunna tycka att det faktum att vi inte ätit köpebröd på en vecka är skäl nog att fira med smarriga m...

Av H - 31 januari 2011 21:23

Min nya hobby är från och med nu brödbak. Detta innebär kanske att jag måste dra ner på min gamla hobby, kakbak. Jag har sedan i somras sagt att 'när jag blir föräldraledig ska jag baka allt bröd själv'. Nu har jag varit hemma i tre månader, men särs...

Av H - 25 januari 2011 20:25

Idag bloggar jag från toalettstolen. Dock använder jag inte själva toaletten, utan nyttjar den bara som sittplats. Anledning: sonens favoritleksak (haha, fjantig förstagångsmamma som tror att tvåmånadersbebisar har favoritleksaker) finns i badrummet....

Ovido - Quiz & Flashcards