Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Det har gått långt...

Av H - 29 augusti 2010 21:36

...när man anser att ett glas läsk är "festligt".

Vår vana trogen blev det förr i tiden ofta vin på kvällarna och framförallt då på helgkvällarna. Sedan i februari har dock maken fått sippa själv och jag har hållt mig till vatten, vilket inte har varit jättekul, men så klart ett måste. I fredags kväll insåg jag dock hur långt jag kommit från mitt gamla jag. När makens vin kom fram, fick jag ett glas läsk som pimpades med isbitar och sugrör och jag kände då en genuin "åh, vad festligt vi har det när det är fredagskväll"-känsla. Snälla, låt det bli november så att jag kan ta en riktig drink och bli mig själv igen!


Helgen har för övrigt varit bra. Belysningen till badrummet är nu inhandlad och imorgon är förhoppningsvis all el färdigdragen därinne. Ska bli spännande att gå vidare till nästa moment! I övriga hemmet har vi fått upp lite smågrejer på väggarna och jag har klätt om en pall som vi hade glömt att vi ägde. Nu matchar den hallmattan!

  


I eftermiddags åkte maken en sväng till Ängelholm och jag fick en kväll hos storasyster där det bjöds på god söndagsmiddag, glass och mys i soffan med bustrollen. Härligt! 

 
 
Ingen bild

Anna

30 augusti 2010 13:29

Låter lite hemskt att du behöver en riktig drink för att bli dig själv... :)

 
Ingen bild

H

30 augusti 2010 19:33

Hemskt? Jag längtar! =)

 
Ingen bild

carro

30 augusti 2010 20:23

Låter som en äkta renledvnadsmänniska som anser läsk festligt. Om man vore mindre renlevnadsmänniska skulle man ju kanske tycka att läsk vore rätt vardagligt, medan typ läsk som inte är light är festligt? Bara en tanke.


För övrigt tror jag att is och sugrör gör det mesta festligare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 30 mars 2011 00:08

När vi hittade vårt drömhus på Hemnet i augusti 2009 och höll tummarna för att vi skulle vinna budgivningen, föddes tanken på en blogg. OM vi skulle ha sådan tur att huset blev vårt, skulle jag starta en blogg där vi kunde dokumentera vårt nya husliv...

Av H - 12 februari 2011 00:57

Vad? -Lillprinsen sover 8,5 timmar i sträck! Underbart! (om än för bara en natt)   Plötsligt händer det inte: -Kalasförberedelserna blir klara i god tid, så att vi kan gå och lägga oss någorlunda tidigt, sova ut på kalasdagen och ta det lugnt...

Av H - 4 februari 2011 21:37


Efter en vecka med jäst, linfrön, grahamsmjöl, rågsikt och you name it har jag tagit en liten brödpaus och ägnar mig istället åt cupcakes. Man skulle kunna tycka att det faktum att vi inte ätit köpebröd på en vecka är skäl nog att fira med smarriga m...

Av H - 31 januari 2011 21:23

Min nya hobby är från och med nu brödbak. Detta innebär kanske att jag måste dra ner på min gamla hobby, kakbak. Jag har sedan i somras sagt att 'när jag blir föräldraledig ska jag baka allt bröd själv'. Nu har jag varit hemma i tre månader, men särs...

Av H - 25 januari 2011 20:25

Idag bloggar jag från toalettstolen. Dock använder jag inte själva toaletten, utan nyttjar den bara som sittplats. Anledning: sonens favoritleksak (haha, fjantig förstagångsmamma som tror att tvåmånadersbebisar har favoritleksaker) finns i badrummet....

Ovido - Quiz & Flashcards